Muss.se » Nyhetsarkiv » Supporterklubben

Muss årsmöte den 13 maj – sök styrelsen!

Manchester United Swedish Supporters ska hålla ett officiellt årsmöte lördagen den 13 maj i Göteborg. Plats och tid återkommer vi till här på Muss.se lite senare.

Muss söker kandidater till styrelsen

Vill du vara med i Muss styrelse? Valberedningen letar kandidater till de olika posterna:

• Ordförande
  • Sekreterare
  • Kassör
  • Ledamöter
  • Suppleanter

Muss styrelse består idag av åtta personer. En ordförande, en sekreterare, en kassor, tre ordinarie ledamöter samt två suppleanter. Som ledamot och suppleant ansvarar man sedan för specifika områden såsom Marknad, Resor, Medlem, Lokalavdelningar m.m.

Muss fokus är att vara de svenska medlemmarnas röst i den skandinaviska supporterklubben MUSCS. Utöver detta så anordnar man bland annat resor till Manchester, hjälper till att starta upp och bistå med lokalavdelningar och driver Sveriges bästa nyhetssida om Manchester United.

Valberedningen består av Mats Hörnlund (Göteborg), Tobias Liljekvist (Västerås) samt Samuli Rantikainen (Stockholm) och du kan nå dem på valberedning@muss.se med din intresseansökan och för mer information. Skriv gärna en rad om dig själv, vad du kan tänka dig att göra samt vad du tycker att du skulle kunna tillföra till Muss styrelse.

Senast torsdagen den 20 april vill valberedningen ha din ansökan, för att kunna göra en så bra överläggning som möjligt. Är du intresserad? Se till att komma i kontakt med valberedningen så fort som möjligt!

Fakta och bakgrund

Manchester United Swedish Supporters bildades 2003 av Kent Yxell, Claes Höglund, Johan Nilsson och Jamie Ravenshear. Muss fungerar som den skandinaviska supporterklubbens (MUSCS) filial i Sverige och arbetar för att stärka gemenskapen mellan svenska Unitedsupportrar.

De svenska supportrarna är i minoritet i MUSCS som med mer än 40 000 medlemmar är Skandinaviens största supporterklubb – antalet svenska medlemmar understiger dock 2000. Vi finns därför till för att vara de svenska supportrarnas röst i supporterklubben. Utöver detta så har vi anordnat närmare 100 resor till Manchester i svensk regi de senaste åren.