Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 58 av 58

Ämne: PL: Tottenham - Man Utd 4/3 kl. 17:10

Member SteniSs avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Tack
    104
    Tackad 67 gånger i 33 inlägg
    8 britter i startelvan och en inbytt. Fantastiskt.

Member Cantstandyas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Tack
    5
    Tackad 29 gånger i 18 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Newton Heath FC Visa inlägg
    Ah, klassikern i Viasat studion, nu är det Spurs som har en skadekris.

9 > 6 väldigt enkelt, borde till och med Kåmark förstå.
    Du räknar väl inte spelare som Bebe och De Laet med på våran skadelista? Spelare som vi lånat ut men blivit hemskickade för rehabilitering.

Klart att Uniteds startelva såg väldigt ordinarie ut i jämfört med Spurs.

Member Newton Heath FCs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack
    28
    Tackad 53 gånger i 30 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Cantstandya Visa inlägg
    Du räknar väl inte spelare som Bebe och De Laet med på våran skadelista? Spelare som vi lånat ut men blivit hemskickade för rehabilitering.

Klart att Uniteds startelva såg väldigt ordinarie ut i jämfört med Spurs.
    Jag körde siffrorna rakt av Physioroom, oavsett är det helt irrelevant då två av Spurs spelare är Jenas och Bentley som är i exakt samma situation.

7 > 4

Vad är en ordinarie elva för United, det är en bra fråga som förmodligen inte ens Ferguson kan svara på.
    Respect my authority!

Member Ninjavangs avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Tack
    24
    Tackad 15 gånger i 10 inlägg
    Bara jag som tycker att DDG får ta på sig Defoes mål?

Member boas avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Tack
    4
    Tackad 27 gånger i 21 inlägg
    Grymt viktiga poäng och en väldigt stark seger. De Gea gör ännu en bra match, Youngs två mål+ assist är väldigt snygga och Evans fortsätter att göra riktigt bra matcher.

Vi minns fjolårets bortafacit... 10 bortasegrar denna säsong, helt makalöst vilket lyft.

Jag tycker förövrigt att det är irriterande att höra Viasat ta upp Tottenhams frånvarande spelare 4-5 ggr totalt under dagen när de sällan brukar tala mycket om Uniteds, även de gångerna de har varit inne i extrema skadeproblemstider.
    Bale,Vdv,Parker är riktigt bra men Vidic,Valencia,Fletcher,Smalling,Cleverley,Berbato v är ganska duktiga de också. Man kan tycka att de borde nämna dom någon gång iaf när deras togs upp så många gånger, men aja skit samma!
    Senast redigerat av boa den 2012-03-04 klockan 21:39.

Member Cantstandyas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Tack
    5
    Tackad 29 gånger i 18 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Ninjavang Visa inlägg
    Giggs till 98%. Resterade 2% för De Gea och Ferdinand dela på.

Defoe skjuter ett snabbt skott i rätt tidpunkt på fel sida av Rio som ställer De Gea. Ett lite bättre samarbete hade täckt av målet bättre.

Member
    Reg.datum
    dec 2006
    Tack
    3
    Tackad 7 gånger i 4 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av boa Visa inlägg
    Grymt viktiga poäng och en väldigt stark seger. De Gea gör ännu en bra match, Youngs två mål+ assist är väldigt snygga och Evans fortsätter att göra riktigt bra matcher.

Vi minns fjolårets bortafacit... 10 bortasegrar denna säsong, helt makalöst vilket lyft.
    En viss skillnad:

2010/11 - P19 W05 D10 L04 F29 A25 GD+04, 25p
    2011/12 - P14 W10 D03 L01 F29 A12 GD+17, 33p
    Love United, Be United

Member SteniSs avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Tack
    104
    Tackad 67 gånger i 33 inlägg
    Min första tanke var att han borde tagit den. På reprisen ser man att han initialt hade en position längre ut för att vara tillgänglig för tillbakaspel och knappt hunnit backa tillbaks och positionera sig. Han hann inte riktigt komma ner och komma i balans, vilket han möjligen kunde gjort fortare. Att kalla det en tavla eller ge största honom största delen av skulden tycker jag dock inte är rimligt.

Gubbjävel
    Reg.datum
    nov 2006
    Tack
    104
    Tackad 281 gånger i 146 inlägg
    Mycket snick snack om spelschemat nu. Kom ihåg att det är alltid svårare att spela matcher som betyder något än en match som inte betyder något. Det är nog betydligt lättare för city att möta åttan Newcastle i en hedersmatch än för oss att möta jumbon Wolves vars överlevnad står på spel.
    Fotbollen har problem med ilska och idioti.
    Jag har problem med ilskna idioter.

Member Bardsleys avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Tack
    5
    Tackad 7 gånger i 5 inlägg
    Vem snodde Rio och Evras snabbhet? Och när?
    Moskva 08

Gubbjävel
    Reg.datum
    nov 2006
    Tack
    104
    Jag börjar bli trött på media och supportrars feltolkning av vad som bara var ren artighet från Fergies sida. Därför ska jag reda ut sanningen om den här matchen innan fler missförstånd sprider sig.

1. Rätt lag vann.
    Detta är enkelt. Ett lag gjorde tre mål och och är därför bäst.

2. Bästa laget spelade bäst
    I denna tideålder när tiki-taka är det förhärskande sättet att spela fotboll är försvarspel en bortglömd konst på fotbollsplan. Det är en sak om denna okunskap finns i en Viasat-sport studio nära dig, då är ett rätt självklart eftersom ett namn som Ola smittar. Men när det finns hos Unitedsupporter börjar jag bli irriterad. Vi ska vara bättre än så. Vi ska komma ihåg Dolly & Daisy. Vi ska komma ihåg Vidic och vi ska komma att Evans och Rio Ferdinand var ungefär 27 gånger bättre än Saha och den Togoleiska legoknekten idag.
    Offense gets the glory, defense wins the game. En klyscha man tycker Bosse P skulle ha kräkt ur sig 978 ggr, men han kan väl inte engelska.

3. Passningar är inte mål.
    Oh, Tottenham har sådan fart i sina anfall och fina passningar, ge dom en bonus för bra spel. Dra åt helvete. Jag ska ge dom tre mål i baken och låta dom lifta hem från Östervåla Folkpark. Det är av ungefär samma betydelse för matchens utgång att Tottenham slår 3000 passningar på mittfältet som det är för den katolska kyrkan att Ranelid tror sig vara gud fader. Påven kommer vara påve i morgon och Man Utd kommer ha varit det bästa laget i denna match. Det är lika irriterande som en melodifestival att ett bländverk som Lennons löpningar sägs ha lika stor betydelse som Rios rensningar. Hade Lennons löpning resulterat i mål hade det haft betydelse. Men nej, Rio och Evans rensade bort allting. Hence Rio > Lennon. Mål > Passningar. United > Tottenham.

4. Målvakten är en del av laget.
    Det finns få personer som är dummare än Bosse Pettersson. Birro är en, Schulmans ex--polska en annan. Kostdoktorn en tredje. Men dummast är Niklas Holmgren.

Detta är mannen som på fullt jävla allvar säger att om en målvakt inte hade räddat bollen hade blivit mål och United hade förlorat. MEN VAD SÄGER DU?? Är SOLFAN GUL OCKSÅ?

Det har blivit en Viasat-grej att målvakten inte längre är en del av laget. Istället är han en sorts förbannad utjämningsfaktor så Holmgren, Pettersson och allt vad dom heter kan nicka efter matchen och säga: Ja, hade inte målvakten räddat bollarna hade det andra laget vunnit och därför var dom ju bäst egentligen... För i helvete.

MÅLVAKTER SKA RÄDDA BOLLAR! Det är deras förbannade jobb. Om en målvakt räddar en boll är han BRA. Om han inte räddar är han INTE BRA. Det är liksom inte svårt det här. De gea räddar inte bollarna för att det andra laget egentligen är bättre. De Gea räddar bollar för att Man Utd är ett bra lag som har en bra målvakt...

Förskolebarn greppar detta. Holmgren gör det inte.

5. Ödmjukhet är en floskel.
    Den här iden om att man efter varje seger ska tacka sin lyckliga stjärna och nästan be om ursäkt för att man hade tur som vann är förbannat tröttsamt.

Man hade tur för att man var bättre. Punkt.

Det finns inget mer irriterande än en supportrar som börjar gnälla och klaga över en seger. Hur bortskämd är man då? Man kritiserar på fullt allvar sitt lag för att dom inte har vunnit med tillräckligt mycket stil... eller finess... eller tiki-taka...Vad fan nu de bortskämda 14-åringarna säger sig vilja ha idag. Jag skulle vilja straffa hela högen genom sälja dom till Aston Villa. Varsågod och supportera den gödselduschen.

Varje seger är ett bevis på att man är bäst. Enkelt. Och United är fan så mycket bättre än Tottenham. Så när Redknapp slänger sina kinder som IKEA-kassar i nästa intervju kan jag berätta för honom att skälet till att ni förlorade - IGEN - är för att ni inte vet vad ni ska vara bra på. Att göra mål.

Mina 36 öre i debatten.
    Senast redigerat av Elake Dave den 2012-03-05 klockan 10:43.

Member RobDaps avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Tack
    44
    Tackad 16 gånger i 14 inlägg
    Tycker jag absolut inte, för det första så var det Giggs som klanta sig sen täckte Rio DDGs synvinkel helt, han kunde omöjligt veta vilken sida av Rio som skottet skulle komma på och när han väl gjorde det så var det för sent, inte mycket han kan göra.

DDG gjorde en bra match igen och ser allt mer stabil ut för varje match som spelas, kul och se
    Sir Ryan Giggs

Member boas avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Tack
    4
    Tackad 27 gånger i 21 inlägg
    Om segern var orättvis så har United haft bra mycket mer tur denna säsong än vad de haft tidigare. Jag vet inte om fler har tänkt på det, men jag har aldrig sett United så kliniska som denna säsong. I början av Ronaldo och Rooneytiden så kändes det som att United gjorde så mycket mål pga att de skapade extremt mycket chanser och inte för att de hade så mycket bättre kvalité i avsluten. Denna säsong så är det ofta väldigt rena lägen,fullt fokus och det är inte ofta som man slänger iväg ett läge.

Detta fenomen är det som skiljer så fruktansvärt mycket mellan United och tex Liverpool, som tycks skapa hela tiden men som inte ens verkar vilja göra mål. Ronaldo 25 matcher 30 mål, Liverpool 26 matcher 30 mål

Member The_balvenies avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Tack
    22
    Tackad 17 gånger i 12 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Elake Dave Visa inlägg

Mina 36 öre i debatten.
    Håller med om alla 36 ören, men hur är det nu igen är det 5 hörnor = 1 straff?

Gillar sättet vi spelade på igår, det var som mot Barcelona i semin 07/08 med skillnaden att vi denna gång skapade fler lägen och mål.

Det enda som finns kvar att önska är att Nani, Welbeck eller Ärtan hittar till formen.

Sedan tror jag helt klart att det är essentiellt att Anderson och Cleverley kommer tillbaka Scholes har spelat alldeles för många matcher nu för att han skall hålla säsongen ut. Minns väl förra säsongen där han var briljant under hösten men hela vinterna och våren var ett mindre lyckat kapitel. Han har dock varit sensationellt bra sedan comebacken, men risken är att han kan ta slut som han gjorde ifjol.

Member rObUrs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Tack
    10
    Tackad 20 gånger i 15 inlägg
    Jag såg matchen med engelska kommentatorer och slogs av att de tyckte Spurs dominerade så mycket. Sedan såg jag matchen igen (inte riktigt hela) med svenska kommentatorer och där tycker jag nästan United fick mer cred under själva matchen.

Vi startade första 15 riktigt bra med ett snabbt passninsgspel och dominerade bollinnehavet totalt. Efter det tog Spurs över bollinnehavet efter en bra målchans och vi spelade mer försvarsspel. Visst tryckte de på men jag tycker ändå inte de skapade speciellt mycket. Vi hade bra koll på läget helt enkelt.

Vårt mål kom psykologiskt viktigt och man kan snacka om rättvist eller inte men de försvarde uselt på en hörna som vi utnyttjade på bästa sätt helt enkelt.

Andra halvlek tycker jag att vi kontrollerade matchen rätt bra även om bollinnehavet till en början klart var till Spurs fördel. Men jag är rätt säker på att det var medvetet, dvs vi spelade för att släppa till så lite som möjligt. När Young gör 2-0 känns matchen avgjord även om det blev två mål till.

Det var ett par domslut som om vi haft otur kunde gått emot oss och gjort att vi fått en annan matchbild så där hade vi om inte tur så i alla fall inte otur. Överlag tycker jag domaren fick de viktiga domsluten rätt. Några småmissar var det och ett tag fick Spurs med sig det mesta men som sagt.. De viktiga domsluten blev rätt.

Jag tycker nästan alla spelare ska ha beröm. Försvarsmässigt var Evans och Rio suveräna och De Gea var också mycket bra. Carrick och Scholes var riktigt bra i första men tappade lite under andra halvlek. Scholes känns inte helt redo för 90min faktiskt. På kanterna var både Young och Nani bra vilket känns extremt glädjande. Framåt var både Rooney och Welbeck bra individuellt men deras samspel satt inte tyvärr. Framförallt kändes det som Welbeck tog fel beslut många ggr och Rooney såg lite irriterad ut.

Segern kändes väldigt viktig och nu när vi har ett gäng "enklare" matcher framför oss (det finns inga enkla matcher) så hoppas jag vi kan sätta press på City inför vårt möte så vi går ut i den matchen som serieledare och kan spela kontrollerat.
    Paul Scholes Paul Scholes Paul Scholes!!!

Member
    Reg.datum
    nov 2006
    Tack
    28
    Tackad 4 gånger i 4 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Elake Dave Visa inlägg
    Mycket snick snack om spelschemat nu. Kom ihåg att det är alltid svårare att spela matcher som betyder något än en match som inte betyder något. Det är nog betydligt lättare för city att möta åttan Newcastle i en hedersmatch än för oss att möta jumbon Wolves vars överlevnad står på spel.
    Bra där Dave.

Att möte kämpande bottenlag är sju resor värre i många fall. Dock har City Wolves och QPR kvar att möta och dom två lagen kommer absolut att vara inblandade i bottenstriden.

Utöver de två matcherna har City, Newcastle och Stoke på bortaplan(och Norwich), kanske dom två svåraste bortamatcherna så jag är optimistisk.

+Arsenal och Chelsea då.

EDIT: Kul med en mini-krönika från din sida också, längesen sist!
    Senast redigerat av Scholesy den 2012-03-05 klockan 10:19.

Member siges avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Tack
    3
    Tackad 2 gånger i 2 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av The_balvenie Visa inlägg
    Håller med om alla 36 ören, men hur är det nu igen är det 5 hörnor = 1 straff?

Gillar sättet vi spelade på igår, det var som mot Barcelona i semin 07/08 med skillnaden att vi denna gång skapade fler lägen och mål.

Det enda som finns kvar att önska är att Nani, Welbeck eller Ärtan hittar till formen.

Sedan tror jag helt klart att det är essentiellt att Anderson och Cleverley kommer tillbaka Scholes har spelat alldeles för många matcher nu för att han skall hålla säsongen ut. Minns väl förra säsongen där han var briljant under hösten men hela vinterna och våren var ett mindre lyckat kapitel. Han har dock varit sensationellt bra sedan comebacken, men risken är att han kan ta slut som han gjorde ifjol.
    Bra skrivet, just barcelonamatchen kom in i mina tankar också. Jag såg gårdagens match som en taktisk triumf.

Tottenham hade mycket boll för att United LÄT dom ha mycket boll. Så många farliga avslut hade de inte. Och United högg när Tottenham fick falska förhoppningar om att de faktiskt KUNDE vinna, och pressade på ytterligare.

Härligt att se Young så bra, förhoppningsvis leder detta till en formtopp hos honom resten av säsongen, nu hoppas jag bara att detsamma kan hända Nani,

Gubbjävel
    Reg.datum
    nov 2006
    Tack
    104
    Och som vi alla visste redan igår var United bättre.

http://www.whoscored.com/Blog/e444ng...s-Young-Gunner

Se särskilt på hur Tottenham inte lyckas behålla sin struktur medan United är en taktisk dröm. Klasskillnad.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •