Muss.se » Nyhetsarkiv » Herrlaget

Red-Tops reseberättelse

Fredagen den 27 januari startar jag och Leif tidigt på morgonen från Göteborg till Manchester med City Airline. Efter att vi checkat in på nya fräsha Holiday Inn (kan rekommenderas) så bar det av till Primark som sägs vara billigare än Ullared där Leif handlade upp en ny ekipering. På eftermiddagen tog vi oss till puben Wellington för en bit mat och någon öl. Efter maten började vi promenaden mot dom små pubarna på Portland Street men då vek Leif ned sig och fick gå hem och lägga sig, medan jag fortsatte och gjorde en riktig pub kväll med en irländare som höll på Newcastle, en man från London som höll på Chelsea, och en kvinna från Manchester som höll på City, men som tur var hade jag stöttning av mannen i baren som är United fan. Klockan 21:00 var jag tvungen att ta mig till hotell Brittania för att hämta biljetterna till Liverpool matchen men strax var jag tillbaka på puben för att fortsätta kvällen med mina nyfunna vänner och fortsatt fotbolls snack.

Lördagen startar med frukost på hotellet och nu har Leif vaknat till liv. Efter att vi gjort oss i ordning och paltat på oss alla kläder tar vi oss till Picadilly Station för att möta upp Kent som tagit sig från Sverige tidigt på morgonen. Vi tog nu tåget till Liverpool och väl framme där så fick vi ta en taxi för att komma i tid till matchen.
FA-cup matchen var mycket jämn utan vara någon höjdar match så präglades den av att Liverpool fansen gjorde allt för att knäcka Evra. Tyvärr som ni redan vet vann Liverpool med 2-1. Som straff fick vi United fans stanna kvar på läktaren en halvtimma efter matchen och sedan poliseskort ut därifrån. Nu gällde att snabbt hitta en taxi till stationen och med tåget till Manchester. Väl hemma på hotellet snabbt klädbyte och vidare till Accrington med tåg där vi hittat en ölfestival, för det gäller ju att snabbt glömma matchen. Och det gick bra, för efter bara några öl så var matchen glömd.

Söndagen träffade vi Kent på Wetherspoon där vi intog vår lunch.
Kent noterade i söndagstidningen att flera av Liverpoolspelarna var på det klara att United kontrollerade matchen. Efter lunchen så tog vi oss till puben Seven Oaks för kolla in matchen Arsenal vs Aston Villa på tv. Efter matchen åkte Kent på en konsert medan Leif och jag gjorde en liten pubrunda.

Måndagen mötte Kent upp oss på vårt hotell för att ta oss till Marble Arch, som brygger sitt eget öl (kan rekommenderas). Här intog vi också vår lunch, kvällen avslutades på en Thailändsk resturang.

Nu är det tisdag och nu har vi blivit ett större MUSS-gäng. Lennart och hans 3 kompisar har anslutit från Helsingborg och Eric och hans 5 kompisar från Osby har anslutit sig till oss. Vi samlas för att ta en lunch på den brasilianska resturangen Bem Brasil (kan verkligen rekommenderas). Senare på eftermiddagen träffas vi för att ta oss ut till Old Trafford föt matchen mot Stoke. Vädret var ok med någon +grad, men inget regn. Kent hade fixa riktigt bra biljetter med kaffe i halvlek, matchprogram och lite mjukare säten.
United ställde upp med ett lite mer B-betonat lag efter alla skador men United var ändå de bättre laget och skapade flera fina målchanser, medan Stoke inte visade något, så 2-0 var i underkant om vi ser till spelet. Kvällen avslutades med middag på en kinesisk resturang.

Onsdag morgon och Kent tar sig hem till Sverige med ett tidigt flyg, Lennart och Helsingborgarna åker till Blackburn för att se dom mot Newcastle och Eric med Osby gänget tar sig till Bolton för att se dom mot Arsenal. Leif går ut för att fotografera Manchester, själv ligger jag och slappar mest hela dagen på hotellet. Måste passa på att ge Eric en stor eloge som tar sig fram hela tiden i rullstol utan el och får själv söka biljetter till Old Trafford där dom med rullstol har plats – BRA GJORT !

Tidigt torsdag morgon Leif och jag tar oss till flygplatsen för flyga med City Airline hem till Göteborg. Tror att nästa resa blir Uniteds sista hemma match för säsongen mot Swansea. På återhörande och ”Let the red heart live every day”