Muss.se » Nyhetsarkiv » Tävlingar

Tävla med Muss och Zlatan Ibrahimović Parfums
Vinn presentask med parfym, deostick och signerat idolkort

I ett samarbete mellan MUSS och Amazing Brands erbjuder vi våra medlemmar att vara med och tävla om en presentask med parfym samt deostick från doftserien ZLATAN. Vinnaren får dessutom ett idolkort signerat av Zlatan Ibrahimović.

Den 12 augusti 2015 släpptes ZLATAN, den första doften i doftvarumärket Zlatan Ibrahimović Parfums. ZLATAN är en personlig produkt inspirerad av Ibrahimovics resa från förorten i Sverige till Paris, där han bodde då parfymen lanserades. Zlatan Ibrahimović Parfums planerades under flera år och Ibrahimović var själv delaktig i hela processen med framtagandet i samarbete med Olivier Pescheux, en av världens främsta parfymörer. Pescheux har skapat några av världens mest ikoniska dofter bland annat Dior, Lanvin, Diptyque och Comme des Garçons, samt den just nu bäst sålda parfymen Paco Rabanne 1 Million.

Hitta en återförsäljare »

Tävling

För att tävla behöver du kunna svaret på följande fyra frågor (svaren på fråga 2-4 kan hittas i den här artikeln):

  1. Vilket tröjnummer har Zlatan Ibrahimović i Manchester United?
  2. Vilken känd parfymör samarbetade Zlatan med i framtagandet av Zlatan Ibrahimović Parfums?
  3. Vad heter företaget som grundade Zlatan Ibrahimović Parfums
  4. Vad står bokstäverna M och V för i sigillets indianfjäder på parfymens kork?

Hur deltar jag i tävlingen?

Skicka e-post med fullständigt namn, medlemsnummer och svar på ovanstående frågor till marknad@muss.se.

Tävlingsinformation och regler

Tävlingen är öppen till och med 21 februari 2017. Vinnare meddelas per e-post och på Muss.se veckan efter tävlingens slutdatum. Varje enskild medlem får delta med ett tävlingsbidrag. Vinnaren lottas fram bland de medlemmar som har svarat rätt på alla frågor och svarat inom tävlingsperioden.

Vinnaren måste ha svensk postadress. Priset kan inte bytas mot pengar. Resultatet i tävlingen kan inte överklagas. Styrelseledamöter i Muss styrelse får inte delta i tävlingen.

Inom kort kommer vi även att tävla ut två signerade herr- och två damparfymer i dofteserien SUPRÊME. Håll utkik på Muss.se.

Om Zlatan Ibrahimović Parfums och doftserien ZLATAN

Den 12 augusti 2015 släpptes ZLATAN, den första doften i doftvarumärket Zlatan Ibrahimović Parfums. ZLATAN är en personlig produkt inspirerad av Ibrahimovics resa från förorten i Sverige till Paris, där han bodde då parfymen lanserades. Zlatan Ibrahimović Parfums planerades i hemlighet under flera år och Ibrahimović var själv delaktig i hela processen med framtagandet i samarbete med Olivier Pescheux, en av världens främsta parfymörer. Pescheux har skapat några av världens mest ikoniska dofter bland annat Dior, Lanvin, Diptyque och Comme des Garçons, samt den just nu bäst sålda parfymen Paco Rabanne 1 Million.

Doften ZLATAN är en förlängning av Zlatan Ibrahimović själv, som varit noga med att parfymen både ska vara sportig och sofistikerad för att passa vid alla tillfällen.

“Vi har gjort ett fantastiskt jobb jag och mitt team. Vi har samlat de bästa för att skapa det bästa. Nu har jag en egen parfym som jag är mycket stolt över”, berättar Zlatan Ibrahimović.

ZLATAN är en fräsch och citrusaktig eau de toilette med träiga aromatiska toner. Toppnoten är en blandning av bergamott, gräs och peppar. Denna kombination av doftnoter ger doften en tydlig fräschör. Hjärtnoten består av vit lavendel, lagerblad och marina ackord som ger parfymen en djupare karaktär. Den slutgiltiga och varaktiga basnoten består av olika träslag och läder, vilket gör att den passar på dagen såväl som på kvällen.

”Zlatan har ett oerhört skarpt luktsinne och en tydlig vision. Med denna parfym har vi skapat en framtida doftklassiker”, förklarar Olivier Pescheux.

Flaskan är även den en tydlig representation av Zlatan Ibrahimovićs personlighet, där elegans möter attityd. I en djup bläckblå färg är den en tydlig referens till de ikoniska tatueringar som pryder hans kropp. Den exklusiva bakelitkorken täcks av ett sigill med två av de tatueringar som betyder extra mycket för honom. Den japanska karpen som simmar mot strömmen är en metafor för att gå sin egen väg medan indianfjädern symboliserar kampen för sin rätt. I fjädern finns även initialerna M och V som symboliserar sönerna Maximilian och Vincent.

Frankenstein Studio, med Creative Director Pontus Frankenstein i spetsen, har varit en viktig del i konceptutvecklingen från start och har skapat den exklusiva grafiska profilen. Förutom en parfym i två olika storlekar ingår även fyra andra produkter i ZLATAN-serien; bodyspray, showergel, deostick och deospray antiperspirant. Bodyspray och showergel med en något lägre parfymhalt ger även yngre fans långt ner i åldrarna möjlighet att få ta del av Zlatan Ibrahimović Parfums.

Zlatan Ibrahimović Parfums är grundat av Amazing Brands, ett Stockholmsbaserat företag inom skönhetsbranschen, som är en del av Axstores AB som i sin tur ägs av Axel Johnson Group.

”Vi är såklart väldigt stolta och glada över att få jobba med Zlatan, Sveriges i särklass största världsstjärna genom tiderna. Hans engagemang och vårt nära samarbete har lett fram till en fantastisk produkt.”, säger Amazing Brands grundare Jessica Dersén och Marie Klockare Carlzon.

Produktionen av doften är lagd hos de bästa tillverkarna i Frankrike och Sverige, där endast de finaste materialen och råvarorna används. Doftoljorna är framtagna av anrika Givaudan, grundat 1895, som är världens största och ledande företag inom prestige- och lyxdofter.